Η Ελλάδα που δεν αναγνωρίζετε

Κάποιοι που δεν ανήκουν στον κοντινό μου κοινωνικό κύκλο με ρώτησαν τι θα ψηφίσω. Δεν απαντάω, δεν μου αρέσουν τα ετοιματζίδικα. Στην Ουγκάντα, αντί απλώς να φέρνουν έτοιμο φαγητό στους πληθυσμούς, λένε επίσης: «Μάθε τους να ψαρεύουν».

Φυσικά, οι ίδιοι άνθρωποι -που δεν με ξέρουν ή/και δεν με καταλαβαίνουν- μου προτείνουν τα χίλια μύρια που δεν έχουν να κάνουν με τη ζωή μου.

Μου προτείνουν να καταβάλω λιγότερη προσπάθεια, να μην χολοσκάω, να μην δίνω τόσα, να μην κολλάω στις διαδικασίες. Οι ίδιοι βέβαια θεωρούν ίδιον γνώρισμα του Έλληνα πολίτη τους να λουφάρει, να αδιαφορεί και να κοιτάει την πάρτη του και να παρακάμπτει τους νόμους.

Μου λένε ότι οι ξένες δυνάμεις μας φθονούν, οι Εβραίοι μας κυβερνούν, τα λόμπυ, οι έτσι, οι γιουβέτσι. Ακόμη κι αν κάποια από αυτά έχουν δόσεις αληθείας, ξέρω περισσότερους συνομωσιολόγους της κακιάς ώρας από όσους κλεφτάκους του χωριού έχουν ποτέ καταγγείλει οι ίδιοι. Ξεκίνα με τον εαυτό σου και τους γύρω σου και όταν γίνεις κάποιος που αξίζει να φθονούν οι άλλοι, θα το καταλάβεις.

Με ρωτάνε γιατί δεν ακούω «ελληνικά» (εννοούν μπουζούκια, γιατί τα άλλα τα ακούω). Προσπαθώ αφενός να εξηγήσω ότι αυτή η μουσική αποτελεί ένα ελάχιστο τμήμα της παγκόσμιας μουσικής, ενώ αφετέρουν οι στίχοι και οι συνθέσεις της είναι συνήθως απελπιστικοί. Άσε που μου θυμίζει συνέχεια αυτή την Ελλάδα την κλαψιάρα και την καημένη, που τη χτύπησε η κακιά η μοίρα (όχι οι χείριστοι πολιτικοί που εκλέγει να την ξεπουλάνε) και τώρα πρέπει να μεταναστεύει. Άσε μας ρε Καζαντζίδη… Δεν μπορώ να ακούω αυτούς που με έφεραν εδώ.

Μου λένε να μη χρησιμοποιώ τόσες αγγλικές λέξεις. Αυτό είναι αστείο, οι τάσεις, οι θεωρίες και οι όροι έρχονται συχνά από το εξωτερικό, ας μη στρουθοκαμηλίζουμε. Κάποιοι από τις νέες γενιές Ελλήνων έμαθαν καλά αγγλικά γιατί αισθάνονταν ότι άλλαζαν πορεία και διαφοροποιούνταν από τη γυφτιά και την ηττοπάθεια των προηγούμενων γενεών (sad but true). Αν θες τα ελληνικά σου τόσο καθαρά, πήγαινε στο ΛΑΟΣ.

Μου λένε να μην πικράνω αυτούς μου με μεγάλωσαν. Αυτά δεν γίνονται: κάθε γενιά έχει τα βιώματά της και τις προτεραιότητές της και οφείλει να τα υπερασπιστεί. Εγώ υπερασπίζομαι τα δικά μου, δεν χωράνε δυο καρπούζια στην ίδια μασχάλη. Άμα ζεις χαριστικά, η λίστα των μύθων προς απόρριψη μακραίνει επικίνδυνα.

Μου λένε ότι είμαστε ωραίοι τύποι και χαλαροί. Ναι, καλά… Είμαστε τίγκα στο άγχος αυτού που έμεινε τελευταίος, γκρινιάρηδες γιαλαντζί, σαν τον Ωραιόπουλο του Αρκά που «χεσμένη την έχει την αλφαβητική σειρά σας«, φαφλατάδες, με πολλά λόγια και λίγα έργα. Απορρίπτουμε τις προτάσεις πριν τις ακούσουμε και τις θεωρίες πριν τις βιώσουμε. Δουλεύουμε (και πριν από την κρίση) περισσότερο από το μέσο Ευρωπαίο, αλλά είμαστε χαμένοι στην ανοργανωσιά που οι ίδιοι συντηρούμε προκειμένου να μην μας φύγει το coolness. Δεν μας χέζεις ρε Κωστόπουλε;

Μου λένε ότι ζούμε σε μία από τις ομορφότερες χώρες του κόσμου. Αυτό είναι σωστό, αλλά δέχομαι να το ακούω μόνο από ανθρώπους που ταξίδεψαν – οι λοιποί είναι απλώς παπαγάλοι και φερέφωνα. Άσε που τα μάρμαρα δεν ψηφίζουν…

Μου λένε ότι όλοι είμαστε το ίδιο. Όχι. Εγώ δεν είμαι φασίστας, δεν είμαι κομπλεξικός Ελληνάρας που δεν βλέπει πέρα από τη μύτη του (και τα σύνορά του), δεν είμαι απόλυτος, δίνω χώρο στην αμφισβήτηση και την αμφιβολία, δεν παίρνω συμβουλές από αναξιόπιστους, δεν δέχομαι κριτική από γελοίους και δεν δέχομαι κηρύγματα από διεφθαρμένους.

Θέλω να τους το πω για να το ξέρουν: Ζω εδώ, στο κομμάτι εκείνο της Ελλάδας που δεν αναγνωρίζετε, μιας χώρας που προσπαθεί πριν πει ότι κουράστηκε, που σκέφτεται και διεκδικεί ώστε να ξέρει πότε να δεχτεί και πότε να κατακεραυνώσει, μιας Ελλάδας φιλόξενης, με ταυτότητα, ευκαιρίες, στόχους και οράματα. Το σίγουρο είναι ότι θέλω κι εγώ να διεκδικήσω το χώρο μου. Εσείς, στον δικομματισμό σας (και μετά «τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε;»).

Η ψήφος είναι μυστική, για κάποιο λόγο αυτό σκέφτηκε ο νομοθέτης. Τι θα ψηφίσω; Μα γιατί με ρωτάνε; Μισώ τα συνθήματα και τις ταμπέλες. Λέω τι σκέφτομαι και αυτό φτάνει. Προφανώς θα ψηφίσω κάτι άλλο από αυτούς. Κι αυτοί ας πάνε να μάθουν να ψαρεύουν καλύτερα.

Καλή φώτιση σε όλους.

2 Σχόλια

Filed under Κοινωνία, Πολιτική

2 responses to “Η Ελλάδα που δεν αναγνωρίζετε

  1. Hinter

    Μια ένσταση:
    Τα ελληνικά του ΛΑΟΣ μόνο καθαρά δεν τα λες. Ημιμάθεια στολισμένη με δήθεν επίσημη καθαρεύουσα και ότι άρπαξε τ’ αυτί μας από το δημοτικό…
    Ελληνικά βρίσκουμε στους μεγάλους ποιητές και συγγραφείς που σήμερα
    λίγοι τους διαβάζουν. (Καζαντζάκης, Βάρναλης, Ελύτης κλπ) Κληρονομήσαμε μια πολύ όμορφη και ζωντανή γλώσσα και δεν της φερθήκαμε με την αγάπη που της αξίζει. (Κι εκεί βρίσκεται η ένσταση μου για την ενσωμάτωση των αγγλικών) Το θέμα είναι τεράστιο όμως και χρειάζεται μια ξεχωριστή συζήτηση…

Σχολιάστε

