Εκπτώσεις

Υποδέχτηκα το πρωί του Σαββάτου έναν φίλο και έχασα αυτό που νόμιζα ότι ήταν η αρχή των εκπτώσεων στα εμπορικά καταστήματα. Βασικά, ποτέ στη ζωή μου δεν περίμενα τις εκπτώσεις για να πάρω κάτι, όχι επειδή ξεχείλιζαν τα φράγκα απ’τα μπατζάκια μου, αλλά γιατί δεν ψωνίζω σε τακτά χρονικά διαστήματα. Μετά, βέβαια, συνειδητοποίησα ότι δεν είχα χάσει τίποτα.

Αυτό με τις εκπτώσεις μού φαινόταν κάπως υποκριτικό όταν ήμουν μικρός. Δεν καταλάβαινα πώς γίνεται να μου λες ότι το ίδιο πράγμα κοστίζει τόσο και σε δυο μέρες μου λες ότι έχει τόσο τοις εκατό έκπτωση. Νόμιζα ότι με δουλεύουν στα μούτρα μου. Μετά, βέβαια, μεγάλωσα και το αντιλήφθηκα.

Πολλές φορές κάνεις εκπτώσεις και εσύ: παίρνεις πίσω τις υποσχέσεις σου, αναμασάς τα λόγια σου, χαμηλώνεις τα στάνταρ σου για να αντιστοιχούν στη νέα πραγματικότητα και ζητάς από όλους λιγότερα. Οι υποχωρήσεις είναι κι αυτές μέσα στο πρόγραμμα της ζωής. Το έχω πιάσει κι αυτό, το ξέρω.

Θεαματικές εκπτώσεις έχουμε κάνει τελευταία και σε εθνικό επίπεδο -μην ξεχνιόμαστε. Βασικά, κάποτε αρχίσαμε να τα διαπραγματευόμαστε όλα. Μετά τα βγάλαμε όλα στο σφυρί. Κατόπιν, το αφεντικό τρελάθηκε, πάρε κόσμε τον ΟΠΑΠ, τη ΔΕΗ και την ΕΥΔΑΠ, ό,τι πάρεις μερικά μπατιρόσπορα, ό,τι θες να δαγκώσεις, ξεκοκκάλισέ το. Οριστικό ξεπούλημα. Διάλυση τιμών. Μεταφερόμαστε απέναντι, καταλαβαίνετε.

Την έναρξη των εκπτώσεων την έχασα. Το τέλος τους, δυστυχώς, δεν έρχεται με τίποτα.

Σχολιάστε

Filed under Κοινωνία

Σχολιάστε

